sunnuntaina, tammikuuta 6

sunnuntai

Pah, edelleen polttamatta sen jälkeen kun päätin lopettaa.

THANKS TO EASYWAY !

Eli kirja; Vihdoinkin vapaa tupakasta! Allen Carr
(tunnetaan nykyään nimellä Stumppaa tähän! joka on jo kirjan viidespainos)

Tästä kirjasta siis opittuja juttuja mun kirjotuksissa näkyvissä (:
SUOSITTELEN KAIKILLE; tupakoitsijalle, tupakoimattomalle tupakoitsijan kaverille/sukulaiselle/tutulle/vanhemmalle ! - SUOSITELKAA ETEENPÄIN, LUKEKAA.

Fiilis on mitä parhain, iha täyttä huuhaata kaikki lihomiset, niksat, tärinät jne! Ajattelin tosiaan että oon iha kauhee paskapää ku en saa tupakkia jne. mut oikeesti en oo koskaa ollu näin kitisemätön ku nyt :D Tupakointi sen aiheutta, se että semmonen nikotiinihirviö laittaa polttaan aina uuen ja uuen annoksen.

Mut meikäpä on voittanu (: siis on mulla semmonen sitte ku oon ollu kuukauden polttamatta voin sillon tällön, tuon ku vielä sais pois ni oisin oikeesti VAPAA! Siis nikotiinin poistumisessa kehosta kestää hurjat 3viikkoo ihan sama ootko polttanu 10 vai 100 tupakkaa päiväsä elämäs aja.

Nii ja sain tietää semmosenki et se on iha sama kuinka monta vuotta ja kuinka monta päivässä polttaa, kuinka vakituisesti ja kuinka satunnaisesti polttaa ni silti jokanen on yhtä riippuvainen. Eli iha turhaa paskaa sellaset väitteet, et joo sä oot polttanu vaa vuoje ja meikä 6 ni et sää voi olla enemmä koukusa ku mää.

Muistan ku olin ammattikoulusa ja sielä alako sitte yks tyyppi polttaa ja kaikki oli sillee et vittuako sää valitat niksoistas ku et oo polttanu ku kuukauden! mut niin ensimmäisestä tupakasta jäät jo riippuvaiseksi. Jotku on vaa nii fiksuja ettei polta niitä ensimmäisen jälkeisiä tupakkeja.

Eilen ku oltiin Oulussa shoppailemassa ja ihmiset poltti tupakkaa katoin niitä silleen että miks? okei eka tupakoija joka tuli vastaa ni alako itelläki tekee mieli. Mut nyt vasta ku on tupakoimaton ni tajuaa miten kamalalta tupakoijat näyttää ja HAISEE! sit se että ei osata ajatella ollenkaa niitä tupakoimattomia, poltettaa oven eesä jne. Itse olin tupakoijana sen verran fiksu että poltin semmosissa paikoissa missä oli mahd. vähä ihimisiä ettei niitten tartte mun takia vetää sitä myrkkypaskaa keuhkoihinsa. Niin sitten päästään siihen että "vejetäänhän me koko aja pakokaasuja keuhkoihin", mmm mutta onko se kauheen kannattavaa rasittaa keuhkoja viel lisää tupakoimalla ? vetämällä keuhkoihin syöpääaiheuttavia myrkkyjä.

Se on muuten mielenkiintosta, miten oikeesti ihmiselle terveys on tärkeetä, mut sitte ku tupakoijille kerrotaa kaikesta siitä kuinka ne tuhoo itteesä polttamalla ni alkaa tekee mieli vaa lisää tupakkaa. Muistan kerrat jollon on peloteltu kaikista taudeista eri tapahtumien tupakkapisteissä ja koulussa tupakkavalistustunneilla, ni ei ku vaa ekana sen jäläkee tupakalle ku alko ahistamaan niin kauheasti kaikki (tupakkahan auttaa hirrveesti ahistukseen)

Näin lopettaneena voin sanoa että kaikki mitä tupakasta sanotaan - auttaa stressiin, rentouttaa jne on täyttä paskaa. Suurinosa tupakoijista ei edes tiedä kärsivänsä niksoista, ne on niiiiiin pienet. Vieroitusoireet esimerkiksi päänsäryn aiheuttaa itse tupakka, ei se että jätät sen polttamatta.

Ja kyllä joo edellisessä kirjoitin tärinästä, se oli henkistä tärinää, ei fyysistä, ja olen aika varma että kaikki ikävä kuten tää kauhee flunssa ja yskä on vaa merkkejä siitä että mun elimistö puhistuu (yskä itsessään ei ole tauti, se poistaa keuhkoista paskaa.) Olen päässy pelosta jo aika hyvin pois, vielä on viimeiset pelkopallot posauttamatta., sitten olen vapaa (: !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

tell me babys!